Sydney, 22.07.2007 Nederlands

Hallo iedereen,

Voor gisteren waren de weersvoorspellingen in Sydney niet echt rooskleurig, maar het zat al een hele week in mijn hoofd: zaterdag neem ik de ferry naar Manly Beach!!! Many Beach ligt ten noorden van Sydney en is hier DE bekende 'North Shore'.

Om 12h kwam ik daar aan met de boot. Ik heb me direct op de weg begeven van de 'Manly scenic walkway', een 10 km lange wandelroute langs prachtige baaien en nationale parken. Ik had 4 seizoenen in een dag: zon, regen (gelukkig niet te veel), wolken, wind,... Op een gegeven moment liep ik over het strand dat met een muur omgeven was en er was daar aangeduid: "High tides: follow this way!". Natuurlijk was er geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om door een woonwijk te lopen als ik langs het strand lopen kon... Dus schoenen en kousen uit, broek opgestroopt en door het water... In het begin alles goed en wel, maar na 15 min. begon dat water koud aan te voelen (het is hier winter!!!) en ik zag het einde niet terwijl dat water wel hoger scheen te komen en ik mijn benen minder en minder begon te zien... Maar ik zou Ruben niet zijn, moest ik niet verdergelopen zijn... Een half uur later zag ik het einde in zicht... Mijn benen tot aan mijn knieen in het water... Dat was tevens ook het einde van mijn 10 km. Ik heb me getrackeerd op een goei kom soep in een lokale bar alvorens naar huis te gaan...:)

Maar zoals hier wordt gezegd:"Now I am a man, cause I was in Manly!!!" Blijkbaar zit er toch iets meer in die spreuk...

Take care!:) Ruben

No comments: