Sydney, 29.07.2007 Nederlands

Hoi hoi,

Na een maand peinzen heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt. Mijn baas had mij namelijk een 2de voorstel gedaan om toch te blijven in Oz. Ik heb een hele maand erover gepeinsd en soms dacht ik "Ja, ik doe het gewoon!", de andere dag "Neen, ik ga toch maar rondreizen".

Ik heb vorige week tegen mijn baas gezegd dat ik ontslag neem en wil rondreizen. Daarna moest ik ook alle collega's en vrienden inlichten. En die vinden het spijtig. Er wacht nu blijkbaar nog een 'leaving party' op mij... Vrijdag waren we met het werk naar de rugby gaan kijken: de Sydney Roosters tegen Melbourne Storm. Het was een hele ervaring, niet dat ik veel van rugby ken, maar de sfeer in het stadion en met mijn zatte collega's was super gewoon!!! Zaterdag morgen kreeg ik een sms van een vriend:"Omdat jij dan toch vertrekt, ik ga je de mooiste plaats in Sydney laten zien." Het weer was er ook naar: 20 graden en de hele dag zon. We zijn naar Paradise Bay geweest, een plaatsje met 5 prachtige huizen, gelegen in een mini baai. Wonderbaar, een strand voor ons alleen... Dan zijn we verder gereden naar Palm Beach waar we gepicknickt hebben op het strand. Palm Beach is beter bekend als 'Summerbay', de baai waar de Australische sitcom 'Home and Away' gedraaid wordt. Op een gegeven moment zagen we dolfijnen uit het water duiken. Prachtig gewoon! 's Avonds in aller haast nog een Duitse fles wijn gekocht, want ik was uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van mijn Duitse collega... Beginnen jullie te begrijpen waarom ik niet zo graag naar huis ga...?

Enfin, de kogel is door de kerk. Ik moet nog 2 weken werken en dan begin ik rond te reizen. Maar daarvoor gaan er toch nog een paar traantjes rollen (shit shit shit!), want ik dacht nooit dat ik dit kon opbouwen in een half jaar tijd hier... Maar ja, ik kom nog terug in Sydney alvorens het vliegtuig terug naar huis te nemen...

Groetjes, Ruben

1 comment:

chokotoff said...

Eh! Niet vergeet in frans te schrijven, ik ben niet nederlandstalige en zo ik kan niet alles begrijpen ;-)
Chris à Lux