Sydney, 09.06.2007 Nederlands

Hoi,
Ik heb het nog maar tegen een beperkt aantal personen gezegd. Sorry daarvoor. Ik moest een paar weken geleden bij de baas komen. De grote baas, want we zitten nog altijd zonder financieel directeur. Hij heeft mij een vast contract aangeboden hier in Sydney. In Oz kunnen bedrijven hun werknemers met bepaalde skills een 'sponsorship' aanbieden. Aangezien Oz al een tekort heeft aan finance-people, behoort mijn domein tot die groep en kan een bedrijf de dienst immigratie als het ware afkopen en kan ik zo in Oz blijven. Ik had hem al eens gezegd niet uit te zijn op een sponsorship, maar nu vroeg ie mij er toch nog eens over na te denken.Het loon is erg attractief, ik kan daar heel goed van leven in deze dure wereldstad. Als ik een flat neem niet in het centrum maar op 10km van het echte centrum kan ik zelfs een appartement huren aan de kust en met de metro naar het werk, misschien zelfs kan ik een 'sponsorshippakket' onderhandelen... elk jaar een vliegtuigticket naar Europa betaald krijgen zou niet slecht zijn. Dus ik mij 3 weken het hoofd breken over dit, wat meningen gevraagd in Europa en Oz, zelfs naar de dienst immigratie geweest om te horen wat mijn rechten en plichten zijn.
Zondag avond kwam mijn Noorse vriendin mij bezoeken. Zij bracht haar laptop mee om een film te bekijken. Ze had de film 'Höstsonaten' (herfst-sonate) bij, een Zweedse film van Ingrid Bergman maar die omwille van belastingredenen in Noorwegen gedraaid is. Het gaat over een pianiste die naar haar heimat terugkeert en daar geconfronteerd wordt met haar vorig leven: een moeder met 2 kinderen. De film was enorm emotioneel dus ik moest haar dan ook af en toe troosten!:) Dit bracht mij ook in een emotionele toestand want na al dat nadenken over eventueel zo ver weg van mijn vertrouwd bestaan een nieuw bestaan op te bouwen is verdomme moeilijk! Ik denk gewoon dat dit moment er moest komen om te kunnen beslissen... Ik vertelde haar dat ik gewoon te veel van Europa hou omdat ik het gewoon de max vind om van het ene naar het andere land te reizen in zo een korte tijd. Australie is in dat opzicht veel onaantrekkelijker dan Europa. Oz is niet alleen ver van Europa, Oz is ver van overal en soms heb je echt het gevoel in een hoek van de wereld te wonen. (wel een prachtige hoek dan...) En als je weet dat ik de laatste 2 jaar elke 2 maand wel in een andere Europese hoofdstad vertoefde, is dat toch vrij belangrijk. Dus ik heb beslist om mijn afspraken met iedereen na te komen en dus in November het vliegtuig terug te nemen. Ik ben waarschijnlijk de meest domme traveller in Oz, want het is blijkbaar de droom van elke mens om hier te blijven!:) Er worden hier zelfs op de zwarte markt valse Australische paspoorten verkocht aan vooral travellers!!! Mijn beslissing staat vast. Ik heb het echt moeilijk gehad om een beslissing te nemen en wil niet terug die 3 weken herbeleven want ik heb mij echt het hoofd gebroken over dit. Een Zweedse pianiste stuurt Ruben terug naar huis, nu enkel nog een weekske wachten totdat ook de laatste emoties zijn weggeëbt. Dan kan ik mijn baas recht in de ogen kijken en het 'vrolijke' nieuws melden. Hij gaat dat heel plezant vinden.. PFFF!:(
Donderdag was ik met mijn collega's een biertje gaan drinken na het werk. De baas uit Melbourne nodigde mij uit om mee iets te gaan eten in een van de duurste restaurants in Sydney (!): de 'star city', daarna gaf ie ons 2 cabvouchers om op kosten van het bedrijf de taxi te nemen om uit te gaan in Oxford Street (een goeie baas!!!). Om 1h kwam ik terug thuis en er was daar iemand nieuw in het huis. Hij kwam blijkbaar uit Zwitserland en was aan het wachten op onze Italiaanse medebewoonster. Ik vertelde hem dat ie op het bed in de kamer naast mijn kamer kan gaan liggen omdat ie toch vrij was. Toch ik 's morgens opstond, zag ik dat die Zwitser daar nog altijd lag te maffen.!:)))) De dag nadien was ie terug in huis en hij heeft besloten om de kamer te huren, want hij had in geen maanden zo goed geslapen!!!:)) Of heeft het iets te doen met die Italiaanse...
Tot in november, fellows!:)Ruben

No comments: