Sydney, 30.06.2007 Nederlands

Hoi,

Na 4.5 maand te leven als een traveller in low-budget accomodatie, in de supermarkt de goedkoopste levensmiddelen te moeten kiezen om zoveel mogelijk budget opzij te zetten om later te reizen en altijd de dezelfde kleren te moeten aandoen (ik kon maar 20kg meenemen), had ik ECHT VEEL zin om eens een avondje 'chique' te doen in Sydney!!!:) Dus vorige zaterdag avond afgesproken met een vriend om uit te gaan eten in een peperduur resto in Sydney... Ik had van een medebewoner zijn vest mogen lenen, een das had ik zelf... Wel, ik moet zeggen dat het leuk was hautain te doen tussen de bourgoisie van Sydney!!! Op het menu stond lamsvlees, scampi's en gewokte groeten en dat alles met 3 Australische wijntjes... Het kostte mij meer dan 100AUD, maar dat was het absoluut waard!!!:)

Gisteren avond back to reality want het ging er goedkoper aan toe. Mijn Duitse collega wou mij absoluut een mega 'trash-keet' laten zien. Het ding noemde 'Balms'... Ik weet niet wat dat betekent, maar ik heb mij niet meer zo geamuseerd in JAREN!!! De hele keet zag er uit als een dancing uit de jaren 80... Muziek van de jaren 80... Het was een plaats gevuld met PURE nostalgie!!! Ik voelde mij 17 in plaats van 27... Ik denk dat dat niet de laatste keer was dat ik daar geweest ben. Het rare aan Australie is dat je vrij veel van die cafe's en bars ziet die gewoon in een stijl uit de jaren 70 - 80 met toepasselijke muziek... In Europa zou dit totaal afgeschreven zijn...!!!!

Vanavond staat er een rustig avondje op het programma... Ik ga een pint drinken met een vriend... Ik ga nu wel eerst een dutje doen want dat gevoel van 17 jaar geldt blijkbaar NIET voor de dag nadien!!!

C U mates, Ruben

No comments: