Sydney, 23.06.2007 Nederlands

Hoi,
Paraplu's en regenjassen terug in de kast, want na 3 weken (PFFFF!) van bijna onophoudelijke regen, hebben we vandaag een echte Australische winterdag! Dat betekent '18 graden, de hele dag zon, een lichte bries, enfin... prachtig herfstweer!'. Er was zelfs een week geleden aangekondigd dat er een cycloon op Sydney afkwam... Die cycloon is ten noorden van Sydney aan land gegaan (regio Newcastle) en heeft daar voor heel wat overstromingen gezorgd... Nu is het puur genieten van het weer, want er was nog nooit zoveel regen gevallen in juni sinds 1950. En ik had er 'de ballen' genoeg van!!!:)
We hebben een nieuwe baas en 't is zelfs een Europeaan!!! Hij komt uit de UK (na ja, het is een halve Europeaan!:) ). Ik heb het gevoel dat zijn Britse 'gereserveerdheid' niet echt in de smaak valt bij mijn Australische collega's, want het is niet echt iemand die je met 'buddy' of 'fellow' moet aanspreken. Geen probleem voor mij, dan zien die Australiers eens hoe moeilijk het is om als Europeaan hier te integreren!!!:)
Gisteren avond hadden we 'Friday drinks' na het werk. Is een wekelijks ritueel... Na wat biertjes hadden we het over daten in Australie. Mijn collega Vicki heeft namelijk een date vandaag. Ik vertelde dat ik in Europa na een ontmoeting op zaterdag, op zondag een bericht zou sturen over hoe leuk het wel was gisteren... En gedurende de hele week met berichtjes in contact zou blijven. Bij een beginnende 'romance' is er toch niets schoner dan elkaar zoveel mogelijk te zien of in contact te blijven... Wel, hier gelden blijkbaar andere ongeschreven wetten. Als je hier iemand leert kennen op zaterdag, dan heb je veel zin om op zondag een bericht te sturen, MAAR JE DOET DAT NIET!!! Op maandag zeg je tegen jezelf:"Ik wacht nog een dag en op dinsdag avond stuur je dan een kort berichtje..." De weken daarop gebeurt net hetzelfde: je treft elkaar enkel tijdens de weekends en tijdens de hele week hoor je vrijwel niets van elkaar. Je mag zelfs blij zijn een bericht te ontvangen op donderdag of vrijdag voor het komende weekend, want meestal krijg je pas een bericht tijdens het weekend!! Ik vond dat heel opmerkelijk en een ZEER interessant gesprek op vrijdag avond na een stressy werkweek!!!:)))
Hou jullie goed, ik ga mij nu op een bank zetten aan het opera house en een boek lezen in de zon... GENIETEN!!!
Groetjes, Ruben

No comments: