Melbourne, 30.03.2007 Nederlands

Hallo Europa!:)

Ik ben maandag terug vertrokken naar Melbourne. Aangezien het wereldkampioenschap zwemmen nog altijd aan de gang is, verbleef ik terug in de suburb 'Saint-Kilda'. Nu een paar straten verder, op 10 meter van het strand. Ik vond de wijk vorige week heel leuk. Het is lekker alternatief. Heel veel kunstenaars. Ik zag bv. vorige week een leuk café waar mensen in de morgen gingen ontbijten in hun pyjama!:) Deze week was het toch iets te veel van het goede. Ik heb normaal gezien weinig problemen met dat soort 'dingen', maar vorige week waren het toch iets te veel naalden, prostitués en joints.:)))Maandag avond was ik terug naar een soort 'grill bar' gegaan. Ik was daar de week ervoor ook gegaan. Het is niet echt heel verfijnd eten: een halve kip met 2 salades naar keuze, maar het fruitsap was heel lekker en je moest niet wachten. Achter de kassa stond een Indisch type en een Nederlandse met wie ik vorige week me onderhouden had. Dus ik vorige maandag daar terug naartoe. Toen ik binnenkwam begon die Indische en Nederlandse te glimlachen naar elkaar. Het was duidelijk dat die dachten dat ik teruggekomen ben voor de Nederlandse!!! Zij bediende me ook en begon een heel gesprek met mij. Gelukkig kwamen er toen andere klanten, moest ze terug aan het werk en kon ik met een snelle 'see you' uit de bar vertrekken! Oef!:))))Over resto's gesproken, Australiërs hebben meer een Amerikaanse gewoonte van eten. Vandaar dat er ook vele dikke Australiërs zijn.:)) Aan de andere kant ben ik in Luxemburg veel gaan eten met Franse collega's. En als ik 1 ding geleerd heb, is dat de klant koning is! Dus toen ik vorige week een koffie vroeg na mijn eten, vroeg ik de serveuse de koffie niet te sterk te hebben en met melk. Die bekeek me met ogen van 'Is that all, or do you want something more???'. Blijkbaar is dat in Australië niet gebruikelijk om aanwijzingen te geven.:)Ik heb elke dag, na het werk, sightseeing gedaan in Melbourne. Heb gisteren straattheater gezien dat ging over het wereldkampioenschap zwemmen. En wat bleek. Vandaag belde mijn baas en zei dat ik volgende week weer naar Melbourne moet!!! Ik heb gezegd dat het goedkoper is voor het bedrijf mijn hotel dit weekend ook te betalen, dan mijn vliegtuigtickets. En hij ging akkoord! Tijd genoeg morgen verder de stad te verkennen!!! Deze stad is echt de max!:)
I love this town!
Groetjes, Ruben

No comments: