Sydney, 14.04.2007 Nederlands

Hi mates!

Guess what!? Ik blijf volgende week in Sydney! Is wel goed zo want na 4 weken pendelen tussen Melbourne en Sydney, ben ik wel blij om nu op 1 plaats te blijven!:)

Voor diegenen die zich verwachten aan een "Aussie-paas-special". Ik moet jullie teleurstellen: Pasen wordt hier net zo gevierd zoals in Europa: gelovigen gaan naar de kerk, er is meestal een familiefeest en voor de rest heel veel chocolade gebracht door de Eastern bunny!:) Paasklokken kennen ze hier niet, maar dat is typisch Vlaams, want ook in Duitsland hadden ze daar nog nooit van gehoord.:)

Ik ben nog niet zo veel uitgegaan in Sydney (omdat ik zoveel in Melbourne was) en aangezien het een lang weekend was, werd het tijd om dat te veranderen. Vrijdag avond had ik afgesproken met Drew, een Australische vriend van een vriend van mij. Ondertussen ook een vriend van mij natuurlijk! Maar vrijdag was er niets te doen. Enkel een paar cafeetjes in Chinatown waren open. Men zegt dat 'Sydney never sleeps', wel Sydney slaapt wel degelijk op Goede Vrijdag. Dus wij de dag nadien terug op stap. Na een paar cafeetjes wilden we naar een danscafe gaan, maar natuurlijk had den deze zijn identiteitskaart niet bij. Dus niet binnen was de boodschap! Ben dan maar om 2h naar huis gelopen. Volgend weekend meer success!

Donderdag avond ben ik gaan eten met een Kiwi!:) Dat was met mijn Nieuw-Zeelandse collega. Inwoners van Nieuw-Zeeland worden hier Kiwi's genoemd. En Australiers heten 'Aussies'. (Ik heb nog niets voor Belgen gehoord.!) Wel, die Kiwi dus, zei:"You are not planning to go back to Europe in November. That is too soon!". En vertelde dat ik nu gewoon mijn working holiday visa voor Nieuw-Zeeland moet aanvragen en dus na een jaar Australie, naar NZ gaan!:) No, don't worry, dat ga ik niet doen!:)) Maar ik peins wel dat ik later op het jaar nog naar NZ ga. Dat ziet er fantastisch uit. Hmmm, zelfs beter als Oz!:)

Ciao bellos!

Aussie Ruben

PS: Neen, ik ben niet jaloers op jullie schoon lenteweer. Wij hebben hier prachtig herfstweer!:)

No comments: