Sydney, 12.05.2007 Nederlands

Hi mates,
Vorige Zaterdag was de zomer terug in downtown Sydney en dus vond ik dat ik eindelijk eens verder op verkenningstocht moest gaan. In mijn reisgids stond:"Taronga Zoo is the most beautiful zoo in the world!". Dus had ik een zoopass gekocht en ben ik zaterdag morgen bij een zon laag aan de horizon van wal gestoken richting Taronga Zoo. Letterlijk van wal gestoken want ik moest de ferry nemen. Na een tochtje van 15 min kwam ik aan aan een prachtige baai, maar het leek alles behalve op een dierentuin. Toen werd het duidelijk dat er een kabellift op ons wachtte. Met de kabellift werden we dan naar de ingang van de zoo gebracht en vlogen we letterlijk over de olifanten, apen, enz. De Taronga zoo is inderdaad een heel schone zoo. Wat leuk was om zien is dat de dieren er enorm veel plaats hebben (je moet dan wel soms heel lang zoeken voordat je ontdekt waar het beestje zich schuilhoudt!:) ).Woensdag avond was ik het zat om mijn avond door te brengen met mijn huisgenoten, dus ik besloot om mijn arme Kiwi-Melbourne-collega, Vicki, te bevrijden van haar saaie hotelmuren en nodigde haar uit om een biertje te gaan drinken. Natuurlijk ging zij akkoord! Onderweg naar het café, kwam ik 2 Duitsers tegen die - in een behaard Engels - de weg vroegen naar het German Beer Café 'Löwenbräu'. Ik antwoordde ze in het Duits hoe ze daar naartoe moesten gaan en vroeg waar ze vandaan kwamen. "Von Beiern natürlich! Und du?". "Ich komme aus Flandern, Belgien!". Die waren totaal verrast want die dachten dat ik ook Duitser was. Ik vertelde ze dat ik 2 jaar in Trier heb gewoond! Toen ik verder liep, begon ik te denken dat ik Duitsland veel meer mis dan België en dat ik misschien in die 2 jaren echt 'verduist' ben. Ik vond het al raar dat ik telkens me erop betrapte dat wanneer Aussies mij vroegen waar ik vandaan kwam, dat ik zei:"I am from Belgium, but lived last 2 years in Germany!". En ik neem mijn middagpauze altijd met mijn enigste Duitse collega, liever dan met mijn collega's uit mijn eigen afdeling. Ik was totaal weg van mijn ontdekking van mijn Duitslandlievende gevoelens.!!!:) Toen ik uiteindelijk Vicki zag, zei ik haar:"You know what? I am a German!". Zij antwoordde:"How many beers did you already have???". We hadden echt de 'time of our lifes', die nacht, want mijn Kiwi-Melbourne-collega raakte in gesprek met 2 Aussie-Melbourne kerels en die wilden dat we hen Sydney toonden. Op een Woensdag nacht is er alleen in de homobuurt Oxford Street wat te beleven, dus we vroegen hen of ze open-minded waren. Ik vertelde ze:"Het is 50% gay, 50% hetero, maar 100% fun!". Ze hadden echt een superavond in Oxford Street. Ik weet niet wanneer ik juist thuis was, maar ik heb niet veel geslapen en moest donderdag om 8h30 op werk zijn. That was a f*cking long day!!!Naast Duitsland heb ik nog een 2de zwak, namelijk het Eurovisiesongfestival! En dat werd op Vrijdag morgen heel duidelijk: om 4h opgestaan om mij naar een internetcafe te begeven om de halve finale van het songfestival te zien. Toen ik op weg was naar Chinatown, dacht ik dat ik nu 2 maand voor een gambling company werk, maar dat ik nog nooit een weddenschap heb gedaan. Dus op weg naar de internetpub, liep ik binnen in een van de weddingschapscafeetjes van het bedrijf waar ik voor werk, TAB, en heb ik 10 dollar inzet gedaan op. Servië. Ik was er zeker van dat dat land zich ging plaatsen voor de finale!:) Naast mij in het internetcafe zat nog iemand die het Songfestival live aan het volgen was. Zijn verbinding was beter dan de mijne, want de uitzending op zijn computer liep een paar seconden voor. Toen dan de landen aangekondigd werden, die doorgingen naar de finale, zat ik meer op zijn scherm te kijken!!! Hij was - denk ik - van Letland, want hij was heel blij toen dat land aangekondigd werd en dus doorgaat naar de finale! Misschien is ie gewoon fan van Italiaanse schlagermuziek!:)) In ieder geval, ik heb gewonnen met mijn weddenschap voor Servië. Ik heb besloten om met de winst verder te gokken in de finale. Gokken is blijkbaar echt verslavend!:)))) Ik peins dat ik nu gok op Oekraine.Ik had echt een superleuke week, maar hunker nu wel naar een beetje meer nachtrust en een relaxerend weekend! Maar Zondag morgen zit den deze terug in het internet café voor part 2 van het beste van wat je van televisie kunt krijgen in het ganze jaar!:))) Treur niet om het schijtnummer van de Walen!:))) Gewoon genieten. Oekraine wint toch.
CU buddies!
Ruben

No comments: