Sydney, 25.05.2007 Nederlands

Hello maaaates!
This is Sydney calling. Na een Oostblok-Eurovisiesongfestival van 2 weekends geleden, hadden nu ook in Aussieland alle Aussies hun mening over de Oekrainse inzending en of die dan wel 'Lasha Tumbai', dan wel 'Russia Goodbye' zong.:)) Ik vond het een superleuk lied (ik hou van kitsch) en de winnaar was een waardige winnaar. Het was wel unfair dat vele punten bleven hangen in de Balkan. en dat landen zoals Zweden, met een prachtig nummer, op een schamele 18de plaats eindigde.Dinsdag met mijn Duitse collega uitgegaan in het stadsdeel, Newtown. Newtown is een vrij alternatief stadsdeel van Sydney. Het deed me denken aan Saint-Kilda in Melbourne. Vele cafeetjes, vele mensen van verschillende strekking, enz. Ik vond Newtown echt cool!:) Vorig weekend ben ik uitgegaan in Cronulla, een plaatsje op een uur van de Central Business District van Sydney. Ik was daar naartoe gegaan met mijn kiwi-collega Vicki om mijn andere collega David te bezoeken. Die woont daar op 200m van het strand. De laatste trein terug was om 2h. We hebben die gemist, maar het was absoluut geen problem om onze tijd te verbrengen in de cafeetjes aan het strand. De eerste trein terug om 5h30. En dan vooral zorgen dat je niet in slaap valt in de trein en metro!:)Er was hier op werk juist een collega die vroeg waar ik vandaan kwam. Ik antwoordde:"From Belgium". Ze vertelde dat haar zoon ooit een relatie had met een Vlaamse en dat zij bij haar had ingewoond. "En ze hebben daar alleen maar heel schone, slanke, blonde vrouwen.". Ik heb maar "yes, that is exactly right!" geantwoord. Die Aussies moeten toch altijd een hele show verkopen. Ik vraag me alleen af of haar ex-schoondochter in spe niet uit Zweden kwam.Morgen ga ik misschien naar de wereldberoemde blue Mountains. Als ik uit mijn bed kan 's morgens.:)
Take care, Ruben

No comments: