Sydney, 02.03.2007 Nederlands

Hi guys!
Dank voor al jullie bezorgde emails, maar nee, ik ben nog niet verdronken of weggespoeld en opgegeten door een haai!:) Het regent hier soms heel hevig, vandaar dat er overstromingen zijn. Ik heb daar wel nog niets van gemerkt. Blijkbaar hangt dat samen met het klimaat hier. Het regent niet veel, maar als het regent is het meestal heel heftig en heb je van die grote regendruppels! Dan kun je het beste ook ergens schuilen als je buiten bent (spreek uit ervaring!:) )Ik heb goed nieuws!!! Ik had begin van deze week een job interview aan de telefoon voor een functie voor volgende week. Het is vervanging, dus weer enkel een week. Maar die job is binnen!!! Ik had bovendien een ander job interview woensdag avond. Woensdag middag had ik een afspraak met het recruteringsbureau en die hadden gezegd dat het bedrijf al 10 kandidaten had afgewezen. Ze zeiden dat ik wel een heel goede CV had en gaven me tips: ik moest heel enthousiast zijn en vooral 'sell yourself!'. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb mezelf gepromoot!:)) De vraag waarom ik bv. de beste persoon zou zijn voor de job. Ik heb hen geantwoord dat ik reeds met soortgelijke dingen in contact gekomen ben, dat ik de job superinteressant vind en om te eindigen zie ik 'you know, I want this job!'. Resultaat: ik heb die job!!! Het is een 3-maand contract met optie tot verlenging (zelfs permanente aanwerving!), het is een finance job (dus mijne winkel!:) ) en moet geregeld naar Melbourne reizen want daar hebben ze een shared service center. Het bedrijf is Tabcorp en die zijn actief binnen de media- en gokindustrie, een moderne business dus! Ben echt SUPERBLIJ met deze job. Volgende week, doe ik dan de andere interim van een week en dan begin ik bij Tabcorp!:))) En nu blijkt dat ze me hier (waar ik nu de interim doe van een week, een maandcontract willen aanbieden). Too late, guys! De andere jobs zijn ook beter betaald!:))Volgend weekend is er hier de Mardi Grass. Dat is hét gay festival van Sydney en superbekend hier. Wat begonnen was als een protestactie voor gelijke rechten, is nu gesponsord evenement door de stad Sydney, want het zou massa's kijklustigen en feestvierders, gay of non-gay, aantrekken. Ik ben nieuwsgierig, dus ga daar morgen eens kijken naar de parade!:)))

Hou jullie op de hoogte!

Groetjes,Ruben

No comments: