Sydney, 06.03.2007 Nederlands

Hello guys!

Ik was afgelopen weekend op de Mardi Grass... Het gay festival van de Zuidzee. Om 19h begon het, dus ik en mijn Japanse medebewoonster, Kumi, ons gehaast naar Hyde Park vanwaar de stoet vertrok. Er was daar zo een massa volk dat we niets zagen, dus begonnen we het parcours af te lopen... Na een half uur dringen, vonden we toch nog een plaatsje op de eerste rij. De stoet duurde van 19h30 tot 23h!!! Het was - zoals elke gay parade - een allegaartje van shows: van toeterende moto-lesbiennes tot de gay club van Kylie Minogue ("Kylie's impossible" genoemd) en van een politieke aanklacht tegen de conservatieve Australische Prime Minister, John Howard, tot een aanklacht tegen de kerk ("God loves you all"). Kumi en ik hebben ons supergeamuseerd en superveel gelacht!:) Nadien hebben we nog wat rondgehangen in Oxford Street... De dag nadien hebben we het in ons huis nog gehad over de parade. Sommigen vonden het soms 'over de top', anderen vonden het grappig... Moet wel zeggen dat die Australiers daar heel gewoon over doen en de Mardi Grass helemaal niet negatief zien. Hier op het werk was bijna iedereen er naartoe gegaan.Ben gisteren dus in mijn tweede interim gestart. Vind het spijtig dat het maar een week is want ik werk in een supermodern bedrijf: we hebben fruit en koekies in de keuken. Iedereen doet megacool tegen elkaar en top of the bill: we hebben een computerracespel naast de keuken. Werd gisteren in de namiddag door mijn baas uitgedaagd voor een wedstrijdje... Wel, heb serieus verloren, maar ik denk dat de reden is dat ie dat TE veel doet...:)Ik hoop dat het in het weekend nog schoon weer wordt, dan kan ik met mijn treinticket, dat ik nodig had voor deze week naar het werk te komen, naar Bondi Beach gaan. Het begint hier kouder te worden. 21 graden vandaag... In Perth werd het daarentegen 42 graden!!! Dan toch liever de 21!!!:)

Groetjes uit Oz, Ruben

No comments: