Sydney, 17.03.2007 Nederlands


Hello Europe!!:)






Het is dit weekeinde Saint-Patricksday. En niet alleen Ierland viert dat blijkbaar... In Australie is 2 op de 3 (!) fier op zijn Ierse roots en dus kleurt Sydney vandaag en morgen helemaal groen...:)Ik wandelde gisteren naar mijn werk en zag 2 wonderschone vogels. Ze hadden iets van papegaaien en waren zeer kleurrijk: veel groen, rood en paars. Echt prachtig waren die... Ik vond het spijtig dat ik mijn fotoapparaat niet bij mij had... En toen begon ik te denken: ik ben al meer dan een maand (god, de tijd vliegt!!!) in down under en heb nog geen kangoeroe, noch een koala gezien... Logisch omdat ik altijd in de stad ben... Hoe lief de diertjes ook mogen zijn, ik ben een echte fan geworden van kangoeroevlees! Het is superlekker en bovendien hier het goedkoopste vlees. Kangoeroe-worstjes, -steaks, -ribbekes... Het is echt lekker en gezond vlees (het bevat maar 2 % vet!). Misschien is het goed dat ik nog geen lieve kangoeroe gezien heb:"Hey mate, I eat your brothers!".:)Na hier een maandje en een paar dagen te zijn, begin ik me echt aan te passen aan de Australian way of life! Aussies vragen honderd keer per dag hoe het met je gaat en dan kun je beste overtuigd antworden:"Very well, thank you!" en dan smilen. Als je ze zegt:"it is ok", zoals ik deed in het begin, zijn ze meestal niet overtuigd en beginnen ze :"What is wrong? Are you sure that everything is fine?" Alles is dus meer gericht op 'take it easy'. En ik moet zeggen 'gewoon mee doen, lachen en plezant doen', het werkt!:)))Morgen is er een groot spectakel want de Harbour bridge viert zijn 75 jaar bestaan! Voor Australie is dat lang! (Olen vierde in 1994 zijn 1000 jarig bestaan, maar bon!:) ). Daar ga ik morgen naartoe. Er zijn supervele activiteiten gepland in de wijk waar ik woon en ze verwachten... 200000 man!!! Pfff!:)Ik ga dinsdag morgen met het vliegtuig naar Melbourne voor het werk. Ik blijf daar tot vrijdag... Ik ben nieuwsgierig om een nieuwe stad te ontdekken... Na een maand in Sydney te zijn, heb ik superveel zin om te vertrekken en nieuwe dingen te ontdekken. Maar dat gaat niet wegens het werk...Hou jullie goed en weet 'Take it easy, mate!':) Mijn raad uit Australie!!!:)Ruben

1 comment:

chokotoff said...

T'as une mooie pet mate! ;)