Sydney, 24.03.2007 Nederlands

Hi mates!:)
Dinsdag morgen ben ik vertrokken naar Melbourne voor het werk. De vlucht was om 7h15, dus dat was supervroeg opstaan. De taxi naar de luchthaven genomen. Mijn taxichauffeur was duidelijk van Griekse origine en dat was meteen ook een voormaakske voor Melbourne. De 2de 'Griekse' stad na Athene ter wereld!!!! De chauffeur vertelde wat te veel naar mijn goesting (het was dan ook vroeg) en hoe meer hij vertelde, hoe ongeconcentreerder hij ging rijden. Ik had op bepaalde momenten echt SCHRIK!!!:)Ik verbleef in de wijk Saint-Kilda. Aangezien het wereldkampioenschap zwemmen plaatsvindt in Melbourne en de Grand Prix, waren alle plaatsen in de hotels volgeboekt. Dinsdag avond ik naar mijn 'hotel'. Bleek - toen ik daar aankwam - dat het een flat was en de receptie was op een andere plaats. Het geheel was afgemaakt met hekken en je had een code nodig. Aan de andere kant van het hek stonden 2 Nederlanders. Die vertelden mij dat de receptie ergens anders was. Een half uur lopen. En de receptie sloot om 18h!!! Het was 17h30. Ik met pak en zak door de straten van een buitenwijk van Melbourne. Links. Rechts.. Chapel Street. Inkerman Street. Enz. Opeens kwam ik op het strand uit!!! En dat was niet juist want anders zouden de Hollanders dat wel gezegd hebben!!! Dat was effe moeilijk. Ik dacht: "wat doe ik hier aan de andere kant van de wereld, in een stad van 3 miljoen inwoners, waar ik nog nooit geweest ben, te zoeken naar een stomme receptie!". Enfin, veel tijd voor zelfmedelijden was er niet. Gevraagd naar die receptie in 'Acland Street' en toen bleek dat ik dan toch niet zo ver meer weg was. Blijkbaar enkel op het einde heb ik me vergist. Dan zag ik opeens de McDonalds op het kruispunt. En de receptie was daarnaast!!!: Probleem: het kruispunt telde 7 wegen die samenkwamen. Enfin, om 18h was ik dan toch in die stomme receptie. Het appartement was wel dik in orde!!!De woensdag avond ben ik naar het strand gegaan en ben ik gaan eten in een restaurant met zicht op zee. Het bedrijf betaalt mijn maaltijden toch terug!:) Donderdag ben ik naar het centrum van Melbourne gegaan en ik moet zeggen. Melbourne heeft me echt supergoed bevallen! De stad is 'gemütlicher' en veel Europeser dan Sydney. Sydney is heel zakelijk en veel Amerikaanser. Ik had veel zin om Sydney te verlaten en mijn avontuur verder te zetten in Melbourne! Maar dat idee zullen we maar laten! Ik moet volgende week toch terug naar Melbourne voor het werk. Van maandag tot vrijdag. Dus ik kan nog een hele week verder genieten van die stad!Op de terugweg naar huis donderdag heb ik een wallaby gezien. Super!!! Ik heb er zelfs een foto van kunnen maken!!!:))))

Groetjes vanuit Sydney!

Ruben x

No comments: