Sydney, 16.02.2007 Nederlands

Hallo iedereen,

Eerst en vooral veel dank voor al jullie mails. Heb nog geen tijd gehad om terug te sturen. Vandaar snel een gezamelijke email!Na 3 dagen onderweg te zijn geweest, kwam ik totaal als 'trash' aan in Sydney! De stad is echt leuk. Superveel te doen, te zien, leuke mensen,... En vooral: een goeie 30 graden!!! Na mijn aankomst (en dus 1 nacht op vliegtuig en 1 nacht op de luchthaven wachten!!), heb ik eerst wat rondgelopen in de stad: Het opera house is echt SUPER!! Dat moet ge in het echt gezien hebben!!! Ook de Rocks (oude stadsdeel waar de eerste Engelse gevangenen aankwamen) is superschoon. Je waant je echt 200 jaar terug. Er zijn ook heel veel parken en door de stad rijdt een bovengrondse metro. Die is gebouwd als een soort van 8-baan uit een pretpark en slingert op 5 meter van de grond door de hele stad. Sydney is ook de meest Aziatische stad van Australie. Er zijn superveel Aziaten hier... En die zijn soms 'grappiger' gekleed als de Australiers zelf!:))De eerste dagen ben ik op zoek gegaan naar een kamer. Normaal gezien was dat niet moeilijk te krijgen; nu is de vraag de laatste tijd groter geworden dan het aanbod en is het dus aartsmoelijk geworden... Ik heb 2 dagen gezocht en gezweet (bij 30 graden is er in Sydney wel wat leukers te doen dan een kamer te zoeken) en heb uiteindelijk met geluk (mijn huurbaas is een uitgeweken Belg en heeft daarom de kamer aan mij gegeven:) ) wat gevonden. Dinsdag kan ik verhuizen naar de Rocks. Ik heb een uitzicht op de Harbour Bridge en is op 2 min van het water...:) Volgende week ga ik dan op zoek naar een jobke, maar eerst lekker uitrusten dit weekeinde op Bondi Beach!:)))

Groeten uit Sydney!

Ruben

1 comment:

Anonymous said...

People should read this.