Sydney, 23.02.2007 Nederlands

Hallo iedereen,

Nog eens een berichtje uit Sydney! Nog steeds 30 graden, maar het is zwoeler geworden. Gisteren heeft het geregend, vandaag is het bewolkter... Ben nog steeds op zoek naar een job. Het is op dit moment niet zo eenvoudig omdat het nog zomermaanden zijn hier (in juli en aug zijn in BE ook veel bedrijven gesloten of hebben ze verlaagde productiviteit) en bovendien is er veel concurrentie op de backpackersmarkt want vele Europeanen verlaten het koude Europa... Ik kijk nog een week aan, en dan kan het zijn dat ik dan Sydney verlaat als ik ergens anders in Oz werk vind...Ik woon in de Rocks in het 'Maison francaise'. Mijn Belgische huisbaas wil enkel Franse of 'acceptabele nationaliteiten' toelaten (dus GEEN Engelsen, Duitsers worden goed gescreend:),... ) en wat blijkt: bij ons wordt ALTIJD Frans gesproken: het zijn allemaal Fransen, Walen en een Japanse, een Ier en ikke!:)De eerste dag ging ik 's avonds mijn tanden poetsen. Wat zag ik daar: een insect zo groot als mijn duim... Ik om hulp geroepen. Kwam een Fransman, Romain, met een insectenverdelger. Het beest kroop dan achter de spiegel. In de wetendheid dat het diertje nu wel dood zou zijn, nam Romain de spiegel... Kroop dat beest op zijn hand... Amai, die heeft nog nooit zo hard geroepen en heeft de spiegel laten vallen! Spiegel kapot, maar niemand gewond.:) Moraal van het verhaal: wees blij dat het niet zo tropisch is in BE (en doe wat aan de Klimaatsverandering!!!) want anders zullen jullie ook moeten leren leven met insecten zo groot als je vingers en vooral VELE insecten. Ik heb er nog moeite mee, maar de Fransen zeggen dat je na een week dat wel gewoon bent. Dat is het nadeel van een tropisch klimaat...

Groeten uit China, euh Chinatown in Sydney!:)

Ruben

No comments: